Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Hopp til innhold

Foreldre-info

Praktisk

Måltid
De barna som skal spise frokost må ha med seg egen matpakke. Vi spiser frokost klokken 08.00-09.00. Samlingstund, tur og aktiviteter begynner kl.10.00.
Barnehagen lager formiddagsmat sammen med barna hver dag.

Vi har en fast ukesmeny:

Mandag: Smørelunsj, serveres med godt pålegg og grønnsaker til.

Tirsdag: Havregrøt, serveres med revet eple, solsikkekjerner, gresskarkjerner, kokosblomstsukker, kanel og smør.

Onsdag: Tomatsuppe, serveres med egg, grønnsaker og knekkebrød til.

Torsdag: Fiskeburger, serveres med grønnsaker til.

Fredag: Omelett med skinke, serveres med grønnsaker og brød til.

Det serveres frukt ca. kl. 14.30. (Måltid og frukt betales det ekstra for.)

Barnas sikkerhet

Det er viktig at porten blir lukket når dere henter og leverer barna! De ansatte må få beskjed dersom barnet skal hentes av andre enn foresatte. Det er også viktig at dere aldri henter eller leverer barn uten å gi beskjed til en av de voksne i barnehagen.

Merking av tøy og sko
Navnemerking letter personalets arbeid og kan hindre at barnas eiendeler forsvinner. Navnelapper kan kjøpes, men skriv gjerne med tusj på klærnes merkelapper.

Kleskift og regntøy
Ekstra klesskift er nødvendig; både truser, strømper, strømpebukser, bukse, tykk genser og lignende. Dette oppbevares i poser med bumerke på ved barnas plasser i garderoben.
Det er viktig med yttertøy som passer dagens vær!

Smittsomme sykdommer
Når barnets allmentilstand er av en slik karakter at det ikke klarer å følge den vanlige dagsrytmen i barnehagen, holdes det hjemme. Dette gjelder ikke kroniske sykdommer. Ved feber og smittsomme sykdommer skal barnet holdes hjemme en dag etterat det er feberfri og til det er smittefri.
Hvis barnet blir sykt i barnehagen, vil personalet ringe foreldrene og avtale når barnet skal hentes.
Personalet kan gi barn medisiner, men foreldrene har selv ansvar for å melde fra om dette.

Informasjon fra hjemmet
Dersom barnet ikke kommer i barnehagen pga sykdom eller av andre årsaker, ønsker vi beskjed om dette.
Hvis dere vil ha en rolig morgen en dag og kommer i barnehagen etter klokken 10.00 så ring og gi beskjed!

PLANER
Her kan du lese planene vi følger:

Barnehagen lager formiddagsmat sammen med barna hver dag.

Vi har en fast ukesmeny:

Mandag: Smørelunsj, serveres med godt pålegg og grønnsaker til.

Onsdag: Tomatsuppe, serveres med egg, grønnsaker og knekkebrød til.

Torsdag: Fiskeburger, serveres med grønnsaker til.

Fredag: Omelett med skinke, serveres med grønnsaker og brød til.

Det servgeres frukt ca. kl. 14.30. (Måltid og frukt betales det ekstra for.)

Barnas sikkerhet

Merking av tøy og sko

Kleskift og regntøy
Det er viktig med yttertøy som passer dagens vær!

Smittsomme sykdommer

Informasjon fra hjemmet

PLANER
Her kan du lese planene vi følger:

Share on Facebook

Personvernerklæring